Monday, April 15, 2013

Restoran Sri Titingan

Sincerely love by EiNeZz at Monday, April 15, 2013
Reactions: 
Photobucket


Kalau balik Sabah, ketam adalah hidangan WAJIB makan bagi aku. Kalau tak dapat makan entah apalah jadi agaknya. Mesti aku sedih sampai ke jantung. Gila! Kau tak tau betapa aku suka sangat makan makhluk laut ciptaan Tuhan tu. So, aku nak ajak korang pegi satu tempat makan terbaik untuk menikmati makanan laut termasuklah si ketam berjalan senget ni. 


Ok ini dia. Restoran Sri Titingan Tawau. Kat sini macam-macam jenis ikan & makanan laut yang ada. Korang pilih je bahagian mana yang korang nak. Badan, kepada, ekor, semua ada. Harga ikan dia ikut jenis ikan dan berat. Harga dia memang dah siap-siap ditulis kat board besar macam dalam gambar di atas.

Ikan color merah, putih, hitam, bintik-bintik semua ada. 

Ini ketam aku. Sebungkus RM15. 

Ibu aku amek 2 bungkus untuk 5 orang makan. (Ibu aku tak makan ketam. Kesian.)

Udang pun ada

Ikan merah


Besar dia lebih kurang panjang dari hujung jari aku sampai ke siku. Tak silap aku ni masak asam pedas. Tak ingat! ;p

Ketam masak tiga rasa. Ada dua pinggan penuh.

Kailan masak berkuah

Kangkung masak belacan. (Belum sempat amek gambar daddy suda pun amek letak kat pinggan)

Sup ketam. Ni aku punya. Sebenarnya dihidangkan dalam mangkuk yang sangat besar.

Minuman aku, Ain & Ibah

Kalau budak-budak ikut makan, meja macam kena serbu kucing. Wakaka!

Makan dekat sini memang sangat puas hati. Masakan dia menepati selera makanan melayu. So, jangan ragu-ragu tuk makan kat sini. Servis pun cepat. Tak perlu tunggu lama-lama sampai rasa putus asa nak makan. Ada jugaklah beberapa kali aku pegi sini sebelum balik Penang. 

Sri Titingan Steamboat

Bagi yang suka steamboat takde masalah. Sebelah restoran nie ada menyediakan hidangan steamboat yang menyelerakan. 

Dekat kaunter pembayaran ada jual barang yang comel-comel. Pandai betul pemilik restoran nie.

Aku, Ain & Ibah pilih-pilih apa yang patut dan mintak ibu & umi bayarkan. Ibu geleng-geleng kepala sebab aku berjaya pengaruh dua orang budak tu untuk ikut jejak langkah aku. Owh duniawi! (Bukan selalu pun mummy... ihik~)

RM108

Aku rasa hidangan untuk 6 orang ni sangatlah berbaloi dengan harga yang dikenakan. Bolehlah bawak saudara-mara, rakan taulan menikmati kelazatan makanan di sini. Siapa kawan-kawan yang nak ikut aku balik Sabah bolehlah aku bawak makan kat sini nanti. Tehee~ 

Ok itu saja. Semoga terliur dan hati semakin berkobar-kobar untuk datang ke sini. 


~WASSALAM~


Thanks for reading this entry.

5 say you love me too:

Abdul Hafiz said...

Terasa lama xmakan ketam. Sedapnya..... sedap sedap sedap

Ilmiah- Anda Bertanya Ustaz Azhar Idrus Menjawab, Taharah, Part 1

EiNeZz said...

Memang sedap pon... hehehe

Rin Saharina said...

okay, bole ajak fmily mkn dekat sini. murah pun murah =))

Shaza Amani Hidayah said...

Tergoda tgk seafood yang segar bugar..mst sedap hingga menjilat jari!

Done follow!
http://groovyfashionshop.blogspot.com

EiNeZz said...

Rin: berbaloi... kalau tak makan situ pun bole tapau. Cepat jak.
Shaza: sume seafood segar2. Isi ikan sgt fresh!

 

~ EiNeZz ~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review