Saturday, September 1, 2012

All the way from Singapore to Auckland

Sincerely love by EiNeZz at Saturday, September 01, 2012
Photobucket
Alhamdulillah aku ngan beberapa lagi team Saujana, USM selamat sampai di Penang Airport tepat jam 12 malam (31 Ogos). Dalam perjalanan nak balik hostel tu sempat tengok fireworks al-maklumlah negara kita menyambut ulang tahun kemerdekaan yang ke 55. Time tu cakap dalam hati "Eh aku dah alik ke tanah air." Macam ada sedikit touching kat situ. Bersyukur dapat hidup di negara yang aman dan damai. Proud to be Malaysian. :')

Ok mungkin ramai yang dah tau aku ngan 17 orang lagi team Saujana baru balik dari Mujilen. Eh macam comel je sebut New Zealand tu jadi Mujilen. HAHAHA! :D Tujuan utama kami ke sana adalah di bawah  satu program kelestarian dan kebudayaan. Pasal tu aku akan cerita lebih lanjut lagi kat entry yang akan datang.

Seperti yang dirancang kami akan bertolak ke Auckland dari Singapore. So semua orang akan berkumpul di Changi Airport. Tapi disebabkan flight dari Sabah - Singapore ada satu je, aku terpaksa bertolak ke Singapore sehari lebih awal. Time tu dah la raya kan. Rasa sedih nak tinggalkan family. Sob.. sob... 

Tapi disebabkan aku si gadis tabah semua harus ditempuhi dengan cekal. Huahua... Perasan! Pedahal mengalir jugak air mata sebelum tinggalkan Sabah. Haduyai... T_T
Kawasan perkarangan rumah kak Yanti. Tq sebab bagi tumpangkan tido. :'D

Kat Singapore aku & beberapa kawan yang lain stay rumah kak Yanti (sepupu Mira). Giler cool! Even baru first time jumpa, rasa macam dah kenal lama ngan kak Yanti. Dia sangat-sangat friendly. Pic kat atas tu aku ngan Wawa. Saja nak posing sebab nak kuar jalan-jalan kat Singapore sebelum bertolak ke Changi Airport. Thank you so much pada kak Yanti and husband yang sudi bawak jalan-jalan.
Dapat tengok Merlion dari jauh je. Sebab under constuction.

Suka tengok bangunan kat Singapore sangat unik. Great architecture

Then kitorang pegi Esplanade.

Aku macam terlebih excited. Sebab pegi Singapore hari tu tak sempat pegi Esplanade. Tengok dari jau aje. Kat Esplanade amek pic banyak-banyak & terlebih gumbira sampai lupa kejap lagi nak fly ke Auckland. Adeh aku rasa macam sakai je. Kah3~ xD
Tengok tu paling excited sedunia. Perasaan yang tidak boleh dilukis. :P

Next route Marina Bay

Pic aku ngan Mira. Kalau korang perasan kat belakang tu ialah The Helix Brigde. Bentuk dia sebijik macam DNA. I told you architecture kat Singapore hebat-hebat. 
Kat atas ada Science Museum

Time ni kat atas The Helix Bridge

Lepas dah puas jalan kami pegi ke Changi Airport

Sampai je airport kami cari kawan-kawan yang lain, salam-salam cakap selamat raya then cepat-cepat siap pegi solat & tukar baju. Sempat amek gambar dengan bendera Saujana. Time ni berdoa banyak-banyak semoga semuanya berjalan dengan lancar. Amin~ :')
Singapore to Auckland

Ibu call pesan hati-hati kat sana. Rasa hiba datang lagi. Tapi apakan daya harus tabahkan diri jugak. >,<"
That's all for today. Tunggu cerita time kitorang dah sampai Auckland kat entry seterusnya, ok. 


~WASALAM~


Thanks for reading this entry.

2 say you love me too:

Pwincess said...

Seronoknya :)

ZULHILMI TEMPOYAK said...

teringin jugak nk pg...

mn korang dpt bajet ek...hmmm...

share la tips sket.. heeheheh

 

~ EiNeZz ~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review