Monday, February 6, 2012

Girl Activities

Sincerely love by EiNeZz at Monday, February 06, 2012
Assalamualaikum dan salam satu Malaysia... wink3~

Last weekend I went to my aunt's  house. Cuba teka apa aku buat kat sana? Tekalah... Tekalah~ hehehe... Ok sebab kat rumah aku takde air akibat daripada saluran utama air di daerah tempat aku tinggal pecah so aku dan ibu aku pun mengambil keputusan untuk bermalam di sana. Actually that is not the main reason but still one of the reason lah kan. tehee~

Kat sana aku jumpa cousin aku yang memang manja dengan aku. Nama dia Ibah. Umur dia emmm entah yang penting setau aku dia baru darjah tiga. Ke mana je aku pergi mesti dia akan ikut aku. Apa je yang aku buat mesti dia nak buat jugak. 
Adibah Nur Rauqah
Dia dah pandai bergaya. Aku train supaya dress lawa2 macam artis.

Ibah: Kak Ein mau p mana?
Aku: Jap. Kak Ein solat dulu. T kita sambung main.
Ibah: Ibah pun mau ikut. Kita solat sama-sama.

Pic nie aku dapat dari album FB ibu dia "Anak Solehah"

Tengok betapa influential nya aku pada dia. Aku makan dia makan sekali, aku online dia pun ambil laptop online jugak. Sampaikan bila aku mandi dia tunggu di luar sambil ketuk-ketuk pintu tak sabar suruh aku keluar. =.='
Time tidur pun nak  sama-sama.

Ibah: Kak Ein mau patung yang mana satu?
Aku: Kak Ein ambil yang Garfield nie lah. 
Ibah: Ok. Kalau Ibah suka Ipin sebab comel. 

Lepas tue kami cerita-cerita pasal "Kawin Masal" yang kononnya aku cuba lakonkan beberapa scene watak Agnes Monica dalam cerita tue. Sungguh dia terhibur! Kami gelak-gelak sampailah tertidur... ZzZz~

These are some activities we're doing together

Time nie aku lewat bangun so dia main lego sorang2. Kesian :(

Aku boring tengok dia main lego then suru dia main piano

Bila tengok dia, dalam hati aku menyesal sebab dulu ayah aku ajar aku tak fokus
(T-T)"

Aku: Ibah masi ikut kelas piano?
Ibah: Ibah berenti sudah. Kak Ain pun berenti jadi Ibah tiada kawan.
Aku: Huh?! :O (buat muka terkejut). Sayangnya. Tiadakah kawan2 lain yang masih main piano.
Ibah: Ada tapi semua budak Cina.
Aku: So, apa masalahnya? Kak Ein pun ramai kawan Chinese... ok jak pun.
Ibah: d(-___-)b" (dia buat muka malas nak dengar)
Aku: (_ _#)" ok fine...

Then aku online dia pun ikut-ikut jugak. Muka dia serius giler.

Aku dengar lagu2 dari laptop dia then bila aku tengok dia main game online pedicure and manicure Barbie.
#dulu aku kecik2 pun tak pernah main benda2 macam nie T__T

Bila dia dah agak boring dia ambil scooter pusing2 sampai pening. HAHAHA!


Last day aku kat sana...

Semangat Malaysia. Yeah!!!

Time nie aku dah nak balik rumah. Bila dia dah tengok mummy (dia panggil ibu aku Mummy) nak masuk kereta muka dia mula berubah macam orang nak nangis. Aku tau dia tak nak aku balik. Dulu aunty aku cerita time aku nak balik Penang dia sedih sampai sembunyi dalam toilet nangis tersesak2. Wah! Betapa dia menyayangiku. #terharu~

Bye Ibah. Kak Ein balik dulu. lain kali kita main-main lagi ya. :) 
#cium2 pipi di sampai lebam2. Lepas salam aku dia peluk kuat2 macam tak nak lepas. :')
Sedihkan....

Nie gambar kenangan masa nak balik kampung time raya. Kami naik boat sebab tue dia siap2 pakai life jacket. Safety first lah katankan. :D

~Kak Ein sayang Ibah~

Sekian,
Wasalam....


0 say you love me too:

 

~ EiNeZz ~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review