Sunday, February 5, 2012

Holiday in Singapore Day 1

Sincerely love by EiNeZz at Sunday, February 05, 2012
Assalamualaikum...

Hi everyone! What have you been up to? Ok today I am in a very good mood. So I think I want to update  a story about my holiday in Singapore (21-23 January 2012). Well, I know it's kind of late, but let me tell you more what I've been doing there... wink3~

First day...
Masa nie masih kat Johor lagi. Siap-siap solat subuh, mandi, makan then bertolak ke Singapore
#tengoklah muka agak fresh dan ceria

Right after we checked in at Malaysian and Singapore Immigration, our bus was heading to Science Centre. We took 3 in 1 package which the discovery pass is included Science Centre, Snow City and IMAX movie.  Since we are adults the ticket price cost us $24 each. Ada aku kesah? Tiket semua sponsor. HAHAHA :)
Inilah Science Centre nya. Datang2 je terus take picture. 
#buang masa lebih kurang 10 minit untuk ambil gambar je

Welcome my dear friends :)

Once we got the tickets our first route was IMAX movie - Flying Monsters. Rasa macam nak terbang sekali dengan flying dinasours time tue. 
#5 minit pertama sangat excited then lepas tue aku tido T__T"

Snow City the place where I've been experienced snow for the fist time. 
#takpelah snow buatan aje pun =.='

Dalam Snow City tak boleh bawak camera sendiri. Dorang yang take picture kita then kalau nak beli bolehlah cek kat kaunter luar. 
#It cost me $11 each which is almost reach RM27. Sebab tue aku beli dua je :(

Part main2 salji la aku rasa paling syok. Ye lah kan first time. Masa nak meluncur tue aku jerit kuat2. Damn it's freaking awesome. Aku dah tak peduli dah time tue sebab bukan aku sorang je yang kelihatan kurang waras. Kah3~ Plus exam pun dah habis tak la aku risau kalau2 ilmu aku terkeluar sekali dengan gelak ketawa aku yang agak2nya macam gorila... xD HAHAHAH.....
Semasa berada dalam Science Centre. Tak banyak ambil gambar sebab syok2 nak explore benda2 yang aneh kat dalam.
#toleh kiri toleh kanan kawan2 dah takde, aku sesat sorang2.. =.=" nasib baik jumpa Along.

Lepas penat main salji barulah kami masuk dalam Science Centre tue. Agak teruja jugak sebab banyak benda pelik yang aku tak pernah tengok. Aku tak ingat berapa lama kami spend time dalam tue yang penting kaki dah penat. Rasa macam nak merayap pun ada sebab kaki dah tak larat nak berjalan. Tapi best! Sempat jugak aku beli key chain sebagai tanda kenangan kat sini. 

Here are some other photos when I was there.
 At the main entrance

Aku pun tak tau apa motif bagi tengok Incik Mc Donald. Kat Malaysia pun ada. (-_-)"

Dinasour siap dengan bunyi yang kononnya menyeramkan.

Lakonan semata...

Memang aku selalu nampak kecik sebab mostly kawan2 aku tinggi2. T__T

Telatah aku selalu macam budak kurang matang :D

Lepas tue kami berjalan-jalan di sekitar bandar utama Orchad Road. Cari tempat solat then beli souvenir.

Senyum2 bergambar pedahal kami sesat nak cari jalan balik. =.='

Nasib baiklah Along pro baca map.

Akhirnya kami jumpa kawan2 yang lain.

Aktiviti menjelang malam... We went to see Esplanade. No words I can say to tell you how beautiful the scenery and how lucky I am to be there. Fireworks time tue pun sangatlah cantik macam2 bentuk, rupa, movement dan sebagainya. percaya tak? Percaya tak? Percayalah!!!

Hujan renyai2 pun tetap bersemangat amek gambar.

Photo ni aku google je supaya nampak lebih jelas. tehee~

See! See! I was there.

Merlion Park at Singapore Bay

Aku lupa apa kisah di sebalik singa berbadankan ikan atau ikan berkepalakan singa nie. Aku tak fokus dengar explaination sepanjang berada dalam cruise sebab terpesona dengan pemandangan yang begitu indah. Sampaikan dalam hati aku berkata "I'll come back here with my beloved one". Kadangkala aku terlalu bersemangat dan bercita2 tinggi yang membuatkan aku sendiri malu... (-_-)"

 Excited!!! I stand in the path where Cyril Takayama did his magic!
#tunjuk muka bangga (^-^) click link kat atas kalau tak pecaya!


Unikkan bangunan nie. Great architecture. Hebat!!!

Aku lagi hebat boleh angkat itu kapal! HAHAHA!!!

Last snap while waiting for the bus to fetch us.

Ke-excited-an tidak habis setakat itu sahaja ye tuan-tuan dan puan-puan. Kami naik river cruise. Kali nie bukan sponsor punya. Kitorang masing2 kene bayar $10. Tapi sangat berbaloi2 sebab pemandangan sepanjang naik cruise sangatlah memukau mata, hati dan perasaan. Aceceh!

Kadang2 aku bosan tengok muka sendiri =.='

Chiiinggg!!! Akhirnya Tuhan mengutuskan Along untuk menemaniku. Ahaks~
#yah, I know agak blurr...

Tau kan apa nie. Kalau tak tau, tak tau lah apa nak cakap. 

Ok2 penat nak buat caption. Tengok aje lah ye :)





Lepas naik river cruise kami check in kat hostel. Aku lupa apa nama dia kalau aku ingat nanti aku update balik. tehee~ 
#sangat penat tapi puas hati :D

I think that's all for today's entry. I'll tell you another more day trips soon.
Thanks for reading.
~Wasalam~


0 say you love me too:

 

~ EiNeZz ~ Template by Ipietoon Blogger Template | Gadget Review